Právní služby
Využijte komplexních služeb v oborech občanského, obchodního, správního, pracovního, rodinného, správního a trestního práva.
více informacíAdvokátní praxi se věnuji od roku 1994 a od roku 1996 se věnuji oboru konkursního práva. Od roku 2009 se specializuji na obor insolvenčního práva. Od této doby vykonávám činnost insolvenčního správce se zvláštním povolením.
Využijte komplexních služeb v oborech občanského, obchodního, správního, pracovního, rodinného, správního a trestního práva.
více informacíZaměřujeme se na insolvenční a konkursní řízení. JUDr. Jiřina Lužová je insolvenční správce se zvláštním povolením.
více informacíOdkoupíme pohledávky pro klienta ať se jedná o jednotlivé pohledávky či celé soubory pohledávek. V případě Vašeho zájmu nás kontaktujte.
více informacíVýzva k podání nabídky (RfP)
na
„Zákonný audit účetní závěrky“
(„Výběrové řízení”)
Říjen/listopad 2025
Souhrn nabídky:
Událost | Předpokládané datum |
Vyhlášení výběrového řízení | 10.10.2025 |
Dotazy od uchazečů do | 31.10.2025 |
Podání finálních nabídek do | 12.11.2025 |
Možná poslední výzva | 14.11.2025 |
Platnost cenové nabídky min. do | 31.12.2025 |
Oznámení výsledků nejpozději do | 5.12.2025 |
Kontaktní osoby WPB Capital, spořitelní družstvo v likvidaci pro otázky k tendru | Libor Nosek: Poradci insolvenční správkyně: ProjectAtlas@bakermckenzie.com
|
Adresa pro podání nabídek |
Důvěrné
Obsah:
I. Úvod
II. Předmět výběrového řízení
III. Požadavky na jednotnou metodu zpracování nabídek
IV. Smluvní a obchodní podmínky
V. Požadavky na uchazeče a metoda hodnocení nabídek
VI. Práva předkladatele
VII. Dodání nabídek
VIII. Protikorupční pravidla
IX. Závěrečná ustanovení
Zadávací podmínky
I. Úvod
Zadavatel | WPB Capital, spořitelní družstvo v likvidaci |
Sídlo | Kamenná 835/13, Štýřice, 639 00 Brno |
IČO | 257 80 450 |
WPB Capital, spořitelní družstvo v likvidaci (dále jen „Zadavatel“, „WPB Capital“ nebo „WPB“), IČO 257 80 450, se sídlem Kamenná 835/13, 639 00 Brno-Štýřice je spořitelním družstvem, které obsluhovalo převážně fyzické osoby a malé a střední podnikatelské subjekty.
V červnu 2014 nabylo právní moci rozhodnutí České národní banky (dále jen „ČNB“), kterým ČNB odebrala WPB Capital povolení působit jako družstevní záložna z důvodu závažného porušování pravidel obezřetného podnikání a obcházení regulatorních limitů. Družstvo WPB Capital podle závěrů ČNB uměle navyšovalo svůj základní kapitál prostřednictvím propojených společností a využívalo transakce se směnkami v rozporu s právními předpisy.
WPB Capital tak dne 24. června 2014 vstoupilo do likvidace a likvidátorem byl jmenován JUDr. Jiří Švihla. Ve stejném roce byla klientům WPB zahájena výplata pojištěných vkladů z Fondu pojištění vkladů.
V následujících letech probíhala likvidace. Dne 30. října 2024 byl Městským soudem v Praze zjištěn úpadek WPB Capital a na majetek družstva byl prohlášen konkurs. Insolvenční správkyní byla ustanovena JUDr. Jiřina Lužová, která převzala správu majetkové podstaty družstva.
II. Předmět výběrového řízení
Cílem výběrového řízení je vybrat dodavatele, který zajistí provedení zákonného auditu následující účetní závěrky WPB:
Popis služeb | Učetní období | Termín vydání auditorské zprávy |
Audit mimořádné individuální účetní závěrky WPB, výroční zprávy zpracovaných v souladu s příslušnými účetními předpisy (České účetní standardy).
Auditorské zprávy budou vydány v českém jazyce.
| 1.12.20231 - 29.10.2024 | bude dohodnuto s uchazeči, nejpozději do 30.6.2026 |
Poznámka #1:
Auditorem poslední řádné individuální účetní závěrky WPB Capital k 30.11.2023 byla společnost ADL Audit s.r.o., která k předmětné účetní závěrce odmítla výrok.
III. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídek
Podaná nabídka musí být podepsána oprávněným zástupcem uchazeče a musí obsahovat následující informace v uvedeném pořadí a pod danými body. Pokud nabídka nebude doložena požadovanými dokumenty, může být uchazeč vyřazen z výběrového řízení pro nesplnění formálních požadavků.
Základní informace o uchazeči (Uvádět pouze v případě, že nebyly poskytnuty v posledních 12 měsících)
obchodní firma,
sídlo (přesná adresa z obchodního rejstříku),
IČO, DIČ,
statutární orgán nebo zástupce oprávněný podepsat nabídku,
zástupce oprávněný jednat v rámci výběrového řízení a jeho kontaktní údaje,
doklady o odborné způsobilosti – certifikáty kvality, licence apod.,
reference alespoň od 1 finanční instituce se sídlem v ČR, které uchazeč poskytl zákonný audit během posledních 2 let (uvést kontaktní údaje).
Formální požadavky
Výpis z obchodního rejstříku (ne starší než 12 měsíců) nebo živnostenské oprávnění (ne starší než 12 měsíců) nebo jejich úředně ověřené kopie.
Nabídka
Souhrn nabídky – doporučený rozsah je 1 strana, maximálně však 2 strany formátu A4 v českém jazyce. Souhrn nabídky by měl obsahovat mimo jiné:
cenu za poskytované služby včetně všech nákladů bez DPH (cena musí zahrnovat veškeré náklady spojené s plněním smlouvy; žádné další výdaje nebudou fakturovány samostatně),
časový plán auditu, očekávanou časovou náročnost a hlavní milníky.
Doklady o kvalifikaci a zkušenostech v dané oblasti (seznam obdobně realizovaných projektů, reference apod.).
Návrh smlouvy o poskytování služeb dle této výzvy.
Další podkladové materiály, včetně vyplněné nebo podepsané přílohy č. 1 a 2.
Upozornění: Uchazečům bude umožněno své nabídky doplnit a/nebo aktualizovat na základě dotazů, které budou výše uvedené kontaktní osoby. Během tohoto setkání budou projednány jednotlivé aspekty poskytovaných služeb dle výběrového řízení, včetně dotazů zaslaných uchazeči v předem stanovené lhůtě.
IV. Smluvní a obchodní podmínky
Služby budou poskytovány na základě smlouvy o poskytování auditorských služeb, která bude uzavřena mezi smluvními stranami. Uchazeči jsou povinni předložit návrh této smlouvy jako součást své nabídky.
Platební podmínky:
Poskytovatel služby bude považován za kritického poskytovatele služby pro WPB. Splatnost faktur je stanovena na 30 dní od doručení faktury zákazníkovi. Za okamžik zaplacení se považuje odepsání částky z účtu zákazníka. Nedílnou součástí faktury je předávací protokol (dodací list) potvrzený Zadavatelem.
V. Požadavky na uchazeče a způsob hodnocení nabídek
Uchazeči, kteří podají nabídku, musí mít licenci auditora v souladu se zákonem č. 93/2009 Sb., o auditorech, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o auditorech“). Uchazeči musí mít rovněž zkušenost se zákonným auditem alespoň jednoho subjektu veřejného zájmu podle § 43 a násl. Zákona o auditorech.
Hodnocení nabídek provede výběrová komise jmenovaná Zadavatelem. Zadavatel si vyhrazuje právo pověřit hodnocením nabídek třetí stranu jako nezávislého konzultanta.
Výsledky budou všem uchazečům oznámeny písemně nejpozději k datu uvedenému na první straně této dokumentace.
Nabídky budou hodnoceny podle kritérií zvolených Zadavatelem, a to mimo jiné:
zkušenosti s realizací podobných projektů a reference,
cena,
obrat,
auditní přístup včetně efektivního využití externích znaleckých posudků k oceňování aktiv,
kvalifikace a zkušenosti vedoucích členů auditorského týmu.
Zadavatel je oprávněn přihlédnout k tomu, zda má uchazeč zkušenosti s audity klientů z oblasti finančních služeb.
Z výběrového řízení mohou být vyřazeny následující nabídky nebo uchazeči:
nabídka doručená Zadavateli po uplynutí lhůty pro podání nabídek,
nabídka doručená Zadavateli neuzavřená nebo poškozená (v případě podání v obálce) takovým způsobem, že je možné obsah nabídky vyjmout,
nabídka uchazeče, který porušil zásady rovného zacházení se všemi uchazeči,
neúplná nabídka,
nabídka uchazeče, na jehož majetek byl prohlášen konkurz,
nabídka uchazeče, vůči němuž bylo zahájeno insolvenční nebo vyrovnací řízení,
nabídka uchazeče, jehož návrh na prohlášení konkurzu byl soudem zamítnut pro nedostatek majetku,
nabídka uchazeče, který je právnickou osobou v likvidaci,
nabídka uchazeče, který poskytl Zadavateli nepravdivé informace.
VI. Práva Zadavatele
Ze zaslaných nabídek nevznikají Zadavateli vůči uchazečům žádné závazky. Zadavatel si vyhrazuje právo vybrat nabídku, která mu nejlépe vyhovuje, změnit nebo zrušit výběrové řízení, nepřijmout nabídku jako celek, rozdělit plnění zakázky na jednotlivé části, měnit a doplňovat návrh smlouvy nebo všechny nabídky odmítnout, a to bez povinnosti sdělit důvody svého rozhodnutí.
Zadavatel si vyhrazuje právo samostatně ověřovat reference uchazeče.
Na základě podaných nabídek si Zadavatel vyhrazuje právo změnit výběrové řízení na více kolové a vyžádat si dodatečné informace od vybraných uchazečů.
Zadavatel si vyhrazuje právo použít formu elektronické aukce k určení konečné ceny.
Po ukončení výběrového řízení budou se zvoleným uchazečem vedena jednání o podmínkách smlouvy, která byla součástí nabídky uchazeče. Pokud nebude dosaženo dohody, Zadavatel si vyhrazuje právo smlouvu s vybraným uchazečem neuzavřít.
Zadavatel je oprávněn provést dodatečné změny oproti požadavkům uvedeným v této výzvě a v takovém případě poskytne nezbytné dokumenty a informace potřebné pro jejich realizaci. Pokud by tyto změny znamenaly zvýšení či snížení nabídkové ceny, je uchazeč povinen tuto skutečnost Zadavateli oznámit, stejně jako jiné dopady na podanou nabídku.
Zadavatel není povinen vyhlásit vítěze výběrového řízení ani uvádět důvody svého rozhodnutí. Nestanoví-li se jinak dohodou mezi Zadavatelem a uchazečem, řídí se jakýkoli obchodní vztah s vybraným uchazečem právem České republiky.
Podáním nabídky účastník souhlasí s těmito právy.
VII. Podání nabídek
Nabídka musí být zpracována v českém jazyce. Uchazeč odpovídá za včasné doručení nabídky.
Nabídky se podávají e-mailem na adresu uvedenou na začátku této výzvy k podání nabídek, nejpozději do 12.11.2025. Části nabídky vyžadující podpis musí být naskenovány nebo podepsány elektronickým podpisem v souladu s nařízením (EU) č. 910/2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu a o zrušení směrnice 1999/93/ES.
Podaná nabídka musí být ve formátu Microsoft Office nebo PDF, případně zabalena ve formátu ZIP (soubory uvnitř musí opět splňovat požadavek na formát Office nebo PDF).
Pokud nabídka obsahuje katalogové listy nebo podobné materiály, které nelze zaslat elektronicky, mohou být doručeny osobně nebo poštou na adresu AK Lužová, Dušní 866, 110 00 Staré Město, Praha.
VIII. Protikorupční pravidla
Podáním nabídky účastník potvrzuje, že on ani nikdo jednající jeho jménem v minulosti nenabídl, nezpůsobil, aby bylo nabídnuto, ani nemá v úmyslu nabídnout nebo způsobit, aby bylo nabídnuto, jakékoli zboží, peníze, služby nebo jinou hodnotu soukromým obchodním partnerům nebo vládním úředníkům v rozporu s platnými protikorupčními předpisy.
Dále podepisující potvrzuje, že neví a nemá důvod se domnívat, že by jakýkoli konzultant, zástupce, zprostředkovatel nebo jiná osoba, kterou si společnost najala, jednal způsobem, jenž by mohl být v rozporu s platnými protikorupčními předpisy.
Porušení tohoto ustanovení je důvodem k ukončení spolupráce se společností.
IX. Závěrečná ustanovení
Veškeré údaje a informace obsažené v zadávací dokumentaci, poskytnuté nabídky a materiály předané uchazečem, stejně jako veškeré informace, které se uchazeč dozví v souvislosti s tímto výběrovým řízením, musí být považovány za přísně důvěrné a nesmí být uchazečem použity k jinému účelu, než pro který byly poskytnuty. Uchazeč nesmí tyto údaje, informace, nabídky nebo materiály poskytovat třetím osobám ani je zveřejnit bez předchozího písemného souhlasu Zadavatele. Dokumenty vztahující se k tomuto výběrovému řízení nesmějí být kopírovány, rozmnožovány ani poskytovány třetím osobám bez písemného souhlasu Zadavatele.
Podáním nabídky uchazeč souhlasí s podmínkami tohoto výběrového řízení v plném rozsahu a zavazuje se respektovat stanovisko Zadavatele, který provede další posouzení.
Nabídky se uchazečům nevracejí.
Uchazečům nejsou hrazeny žádné náklady spojené s účastí ve výběrovém řízení.
Pouhá účast ve výběrovém řízení nezakládá mezi uchazečem a Zadavatelem žádný závazný právní vztah, pokud uchazeč a Zadavatel neuzavřou samostatnou obchodní smlouvu.
Tato zadávací dokumentace a veškeré spory či nároky z ní vyplývající nebo s ní související (včetně smluvních i mimosmluvních sporů a nároků) se řídí právem České republiky s vyloučením kolizních norem. Veškeré spory budou řešeny v souladu s právními předpisy České republiky.
Dotazy:
Odpovědi na dotazy budou zaslány všem uchazečům, aby byla zajištěna rovnost podmínek.
Za WPB Capital JUDr. Jiřina Lužová insolvenční správkyně WPB Capital
Přílohy:
Přílohy č. 1 Compliance – Dodavatel (vyplnit)
Přílohy č. 2 Čestné prohlášení (podepsat)